Welpen

De jongens en meiden van de Welpen beleven elke week de grootste avonturen! Verdeeld in hordes of soms met zijn allen is er elke week weer wat anders te doen! Wat dacht je van slangen in elkaar knutselen, alles over scouting leren, een speurtocht lopen, alles over de natuur of een lekker potje stoeien, liedjes zingen of spelletjes doen? En dan niet te vergeten, natuurlijk is er af en toe tijd voor een heuse playbackshow, een kerstdiner waarbij je je buikje helemaal rond kunt eten, een gezellige filmavond of eens lekker een avond lang blikspuit spelen in het park!
Bij de welpen leer je de wereld van scouting pas echt kennen! Je leert allerlei verschillende scoutingtechnieken zoals knopen, pionieren (met houten palen en touw bijv. zelf een tafel maken), kaart lezen en kompas lezen, maar ook alles over de geschiedenis van scouting, wat is een wereld jamboree en dat soort dingen!

Elke zomervakantie gaan de welpen samen op zomerkamp. Soms naar Terschelling waar ze dan een week lang verblijven in een echt primitief huisje zonder stromend water en stroom, midden in de duinen en bossen, soms slapen ze in het bos in tenten, soms in een mooi clubgebouw van een andere scoutinggroep. Een week lang beleven ze de grootste avonturen binnen een bepaald thema zoals bijv. Afrika, Indianen of bijv. een boek van Roald Dahl zoals ‘de Reuzenperzik’! Genietend van kampvuur, spannende spellen, fiets- en wandeltochten, zwempartijen, verhalen vertellen, avontuurlijke speurtochten, bonte avonden en nog zo veel meer dingen vliegt de week zomerkamp altijd voorbij! Ook hebben de welpen wel eens een weekendkamp!

Wat is er nou leuker dan zomaar een weekend naar een beroemd scoutinggebouw in Ommen gaan waar je de gevaarlijke pinguïns moet verslaan? Of een jubileumkamp met de hele scoutinggroep, nou, dan heb je als kabouter genoeg mensen om mee te stoeien, liedjes te zingen rond het kampvuur, verhalen vertellen en nog veel meer!

leidinggevende

Yvonne Jilderts

yvonnejilderts15@hotmail.nl

De welpen (7 - 11 jaar) zijn welkom op woensdag van 18:30 tot 20:00 uur.