Hylke van der Zee Stam

Ook als 21+ lid hoef je je bij onze groep niet te vervelen! Elke vrijdagavond hebben de oudste leden van de groep, de Hylke van der Zeestam, opkomst in hun knusse ‘bobhok’. De leden van deze stam hebben dan zelf niet zo veel programma meer, maar proberen vooral de groep te ondersteunen door het bedenken van bijv. groepsactiviteiten zoals een Start en Overvliegspel. En dat niet alleen, ze zijn ook regelmatig druk bezig met het maken van “’t Roefke”, hét clubblad van de groep! Ook hebben de meeste leden van de Hylke van der Zeestam nog een andere betrekking binnen de groep, zoals leiding of bestuurslid.

Er is regelmatig tijd voor een gezellige opkomst voor de leden zelf, zoals een lekkere discussieavond, een kroegentocht door Harlingen waarbij je je eigen ‘stadsje’ eens in een ander licht gaat zien. En wat dacht je van af en toe eens de bowlingbaan onveilig maken met zijn allen, of elkaar eens even lekker denkbeeldig neerknallen tijdens een fanatiek potje lasergamen? Of een weekendje weg naar Ameland, Brugge of Keulen! Na de opkomst is er altijd tijd voor een lekkere versnapering aan de bar van de KBS! Grote verhalen worden hier tussen de beide speltakken uitgewisseld, alsmede de laatste nieuwtjes binnen de groep en de wereld, grootse plannen gemaakt voor komende activiteiten, of we bouwen er een klein feestje van door met zijn allen karaoke te gaan zingen!

Buiten de opkomsten zijn er nog genoeg andere activiteiten voor de oudere leden, zoals natuurlijk het bekende JOTI weekend, de Jamboree On The Internet, waarbij deze fanatieke scouts tot in de diepe uurtjes diepzinnige en minder zinnige gesprekken voeren met scouts over de hele wereld, in alle talen die ze kennen of denken te kennen. Of een gameweekend waarbij een weekend lang computerspellen gespeeld worden via een netwerk, of een gezellig filmweekend waar een weekend lang, dag en nacht voor de echte bikkels, films gekeken worden.

leidinggevende

Riemer van der Hoop

riemer-avdhoop@hotmail.com

De HZS (21+ jaar) is welkom op vrijdag van 20:00 tot 21:30 uur.